TTV Woerden

Competitie

Natuurlijk kun je bij TTV Woerden ook deelnemen aan de competitie en de mooie rood-zwarte clubkleuren verdedigen. Er zijn diverse competitievormen in diverse klassen.

Reguliere Competitie

Je speelt in een team van drie personen en kunt samen tijdens een competitiewedstrijd 10 punten behalen. Elk teamlid speelt drie enkelspelen en het dubbelspel bepaalt het tiende punt. Je speelt meestal in een poule waarin zes teams uit de regio Midden zijn ingedeeld en tegen elk team speel je een uit- en een thuiswedstrijd. Je speelt ‘s avonds.

Duo Competitie

In de duo competitie bestaat je team uit twee spelers en neem je het op tegen twee spelers van een andere vereniging. Samen met het dubbelspel zijn er 5 punten te behalen. Je poule bestaat vaak uit zes teams, net als bij de reguliere competitie. Je speelt ’s avonds. De duo competitie is de laatste jaren steeds populairder geworden, omdat de wedstrijd minder lang duurt.

Jeugdcompetitie

De jeugd speelt de competitiewedstrijden op zaterdag. Jeugdteams bestaan uit drie leden en ook zij kunnen net als in de reguliere competitie 10 punten per wedstrijd verdienen. Voor de echte beginners is er een Starterscompetitie. Hierin bestaan de teams uit twee spelers.

Landelijke Competitie

Het eerste team van TTV Woerden speelt momenteel in de landelijke competitie, in de derde divisie. De tegenstanders komen uit alle delen van het land en het niveau is hoog. De landelijke competitie wordt op zaterdag gespeeld. TTV Woerden is één van de weinige clubs in de regio die op landelijk niveau speelt.

Toernooien

TTV Woerden organiseert elk jaar een aantal toernooien.
- In januari trappen we het jaar af met het Sterk-Zwak dubbeltoernooi. Dit gezelligheidstoernooi staat open voor leden, vrienden, familie, kennissen etc.
- In mei kruisen de leden elk jaar de degens tijdens de jaarlijkse clubkampioenschappen, om te bepalen wie de beste tafeltennisser van TTV Woerden is.
- In augustus trappen we het najaarsseizoen af met het plankentoernooi (waarbij iedereen speelt met een basisbatje), gevolgd door de BBQ.
- Het jaar wordt afgesloten in december met de dubbelkampioenschappen voor leden.

De precieze data worden op onze Facebookpagina weergegeven. Naast deze door TTV Woerden georganiseerde toernooien, nemen jeugd en senioren ook geregeld deel aan toernooien die door de NTTB of door andere verenigingen worden georganiseerd. Bovendien organiseren we als vereniging ook andere evenementen, zoals het Vriendentoernooi, het Dartstoernooi en derby’s met andere verenigingen.